loading...
تدبیر تراز ماهان

در سالهای اخیر سازمان امور مالیاتی کشور برای رضایت مندی مودیان خویش از هیچ کوششی دریغ ننموده و در این راه همواره تلاش داشته با بکارگیری روشها و وسایل گوناگون و نیز با گماردن نیروهای کارآزموده و متخصص به تعیین دقیق درآمد مشمول مالیات فعالان اقتصادی مبادرت ورزد. همچنین در راستای این راهکارها در قانون مالیاتها نیز برخی از مواد به این موارد اشاراتی دارند که نمونه شاخص آن ماده ۱۶۹ مکرر می باشد.

 

می دانیم ماموران رسیدگی کننده برای تعیین دقیق درآمد مشمول مالیات فعالان اقتصادی می توانند علاوه بر دفاتر قانونی و مشاغل به صورتحسابهای مندرج به شماره اقتصادی نیز استناد نمایند. از اینرو در ماده (۱۶۹) مکرر قانون مالیاتها الزامات و تکالیفی را در نظر گرفته و در این خصوص دستورالعملی نیز تهیه شده است.

به منظور شفاف سازی، تکریم و رعایت هرچه بیشتر حقوق مودیان در ذیل به اهم موارد که می بایست کلیه دستگاههای اجرایی و همچنین اشخاص حقیقی و اشخاص حقوقی درخصوص انجام تکالیف و وظایف در اجرای صحیح قانون برای ارسال فهرست معاملات رعایت نمایند اشاره می شود.

 

۱) کلیه دستگاه های اجرائی مکلفند فهرست معاملات و صورت پرداخت قراردادهای خود را تا یک ماه پس از پایان هر فصل و همچنین حسب مورد تا یک ماه از تاریخ انجام معامله به صورت الکترونیکی از طریق پورتال سازمان ارسال و یا در قالب فایل تولید شده به اداره امور مالیاتی ذیربط تحویل نمایند.

 

۲) درخصوص خریدهای تا میزان (۱۰%) مبلغ حد نصاب معاملات کوچک موضوع تبصره یک ماده (۳) قانون برگزاری مناقصات رعایت مقررات فوق ضرورتی ندارد و فقط باید معاملات مذکور را طی یک سطر در فهرست سه ماهه خرید بصورت تجمیعی درج نمود. شایان گفتن است همین موارد درخصوص فروش تا میزان (۱۰%) مبلغ حد نصاب، عیناً به روش خرید قابل اجراست.

ضمناً حد نصاب معاملات کوچک در سال ۱۳۹۲ مبلغ ۰۰۰/۸۰۰/۸ ریال می باشد که تا تعیین حد نصاب جدید، حد نصاب تعیین شده قبلی ملاک عمل می باشد. براساس ماده (۱۶۹) مکرر قانون مالیاتها به سازمان امور مالیاتی اجازه داده شده است که برای

سازمان امور مالیاتی کشور طی اطلاعیه ای خطاب به مودیان نظام مالیات بر ارزش افزوده ، موضوع افزایش نرخ این مالیات را در سال ۹۳ به هشت درصد ( ۸ % ) اعلام کرد.

 

به گزارش رسانه مالیاتی ایران در متن این اطلاعیه ذکر شده است: به موجب مفاد تبصره ( ۲) ماده ( ۱۱۷ ) قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مقرر گردیده ” دولت مکلف است نرخ مالیات برارزش افزوده را از سال اول برنامه سالیانه یک واحد در صد ( ۱% ) اضافه نماید به گونه ای که در پایان برنامه به هشت ( ۸ % ) برسد .

سهم شهرداریها از نرخ مزبور سه در صد ( ۳ % ) و سهم دولت پنج در صد ( ۵ % ) تعیین می شود “. این اطلاعیه می افزاید : ضمنا حکم بند ( ط ) تبصره ( ۹ ) قانون بودجه سال ۱۳۹۳ کل کشور مقرر نموده ” از ابتدای سال ۱۳۹۳ علاوه بر افزایش قانونی نرخ مالیات بر ارزش افزوده ، یک واحد در صد به عنوان مالیات سلامت به نرخ مالیات بر ارزش افزوده سهم دولت اضافه شود ” لذا با عنایت به احکام فوق الذکر ، نرخ مالیات و عوارض ارزش افزوده از ابتدای سال ۱۳۹۳ هشت درصد ( ۸ % ) خواهد بود.

در ادامه این گزارش تاکید شده است : به منظور اطلاع مودیان از احکام مقرر قانونی و در راستای اجرای دقیق قانون و مقررات ، یادآور می شود کلیه مودیان مشمول نظام مالیات بر ارزش افزوده ، از ابتدای سال ۱۳۹۳ مکلف هستند در کلیه مبادلات فی ما بین ( عرضه کالاها و خدمات ) مالیات و عوارض ارزش افزوده را به نرخ ( ۸ % ) هشت در صد { ( ۵،۳ % ) مالیات و ( ۲،۷ % ) عوارض } در صورتحسابهای صادره درج و از خریداران وصول نموده و برابر مقررات به حسابهای تعیین شده سازمان امور مالیاتی کشور واریز نمایند.

معاون سازمان امور مالیاتی کشور جزئیات معافیت حقوق و پاداش کارگران و کارمندان در سال اینده را تشریح کرد.

حسین وکیلی با اشاره به معافیت‌های مالیاتی حقوق کارمندان و کارگران اظهار داشت: بر اساس بودجه 93 مصوب مجلس که به شورای نگهبان ارائه شده، میزان معافیت مالیات حقوق در سال آینده مبلغ 12میلیون تومان در سال یا برای هر ماه معادل یک میلیون تومان است.

معاون مالیات‌های مستقیم سازمان مالیاتی کشور در مورد معافیت حقوق کارگران و کارمندان تصریح کرد: در این راستا تفاوتی در مورد معافیت حقوق کارگران و کارمندان وجود ندارد و همچنین تا مبلغ 12 میلیون تومان درآمد حقوق در سال از پرداخت مالیات معاف و تا 7 برابر معافیت مذکور به نرخ 10 درصد مالیات پرداخت می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین در این راستا نسبت به مازاد این موضوع به نرخ 20 درصد مشمول مالیات خواهد بود که اعم از کارکنان بخش دولتی و خصوصی است.

وکیلی با بیان اینکه میزان معافیت پاداش و عیدی آخر سال جاری برای کارکنان دولت و بخش خصوصی یک دوازدهم معافیت سالانه معادل 833 هزار و 33 تومان است.

به گفته معاون سازمان امور مالیاتی میزان معافیت پرداخت‌های غیر نقدی در سال جاری برای کارکنان دولتی و غیردولتی دو دوازدهم معافیت سالانه معادل 1 میلیون و 666 هزار و 666 تومان خواهد بود.

 بخشنامه دستمزد سال ۱۳۹۳ از سوی دکتر علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به واحدهای سراسر کشور ابلاغ شد.

 

شورای عالی کار با حضور نمایندگان سه گروه (دولت، کارفرمایان و کارگران) در جلسه مورخ ۲۳/۱۲/۱۳۹۲ پس از بحث و بررسی راجع به تعیین حداقل مزد سال ۱۳۹۳، در اجرای ماده ۴۱ قانون کار و با در نظر گرفتن مصالح کارگران در انطباق هر چه بیشتر میزان درآمد آنان با سطح معیشت و همسو با سیاست های دولت در راستای تثبیت، حفظ و توسعه اشتغال موجود و همچنین با توجه به مقتضیات بنگاه های تولیدی و کارفرمایان و شرایط اقتصادی جامعه، موارد زیر را به اجماع و اتفاق آرا مورد تصویب قرار داد.

موسسه خدمات مالي و مشاوره مديريت تدبیر تراز ماهان داراي سابقه درخشان در ارائه خدمات  مشاوره مالیاتی به طور تخصصي مي باشد  . بخشي از خدمات قابل ارائه توسط موسسه به شرح ذيل مي باشد :

  ارائه مشاوره تخصصي و راهكارهاي كاربردي مالياتي

  ارائه مشاوره تخصصي در خصوص معافيتهاي مالياتي

  ارائه مشاوره تخصصي در خصوص مالياتي شركتهاي خارجي و شعب خارجي در ايران

  قبول پرونده هاي بدهي مالياتي و تعيين تكليف آن

  تنظيم لوايح و دفاعیه های مالياتي و حضور در هيئت هاي حل اختلاف و ساير مراجع رسيدگي

  تنظيم اظهارنامه مالياتي و دفاتر قانوني با توجه به آخرين قوانين مالياتي و بخشنامه هاي سازمان امور مالياتي

       ارائه مشاوره تخصصي درخصوص ماليات بر ارزش افزوده

تعداد صفحات : 7

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    امکانات
    آمار سایت
  • کل مطالب : 34
  • کل نظرات : 1
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 1
  • آی پی امروز : 18
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 18
  • باردید دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 18
  • بازدید ماه : 57
  • بازدید سال : 130
  • بازدید کلی : 2,605